دوشنبه، خرداد ۰۶، ۱۳۸۱

به نام خدا

به نقل از تاريخ ‚ ايرانيان از همان چند هزار سال پيش ‚ به مد (mode) اهميت فراوان مي دادند . هرودوت اولين تاريخ نويس دنيا ( كه البته به ايران زمين بسيار كم لطف بوده و در بسياري از جاها ‚ به خاطر حس ناسيوناليستي‚ تاريخ را به نفع يونان تحريف كرده !) ‚ در بخشي از كتاب خود آورده كه مردم ايران به نوعي مد پرست بودند ! كلاهشان براي......كفششان براي........ بود .(شرمندم ! چون دقيقا عين جملات را به خاطر ندارم!)
اين خصيصه همچنان در مردم ايران پايدار مانده .( گرايش به مد در تمام دنيا وجود دارد و شايد همه ي اينها هم بد نباشد و به نوعي تنوع در زندگي هم باشد !)
ولي متاسفانه شاهد اين هستيم كه در جامعه ي ما ‚ بسياري هستند كه كوركورانه از كشورهاي غربي تقليد مي كنند . تقليدي كه حاصل نينديشيدن به آنجه كه بايد بينديشند است!!
شايد شما هم شنيده باشيد كه چند وقت پيش ‚ يك باند متشكل از افراد نوجوان ( فكر كنم 12 تا 16 سال) را دستگير كردند . اعمال و رفتار عجيب آنها ‚ انسان را شرمنده مي كند! اعمال و رفتاري كه حتي در حيوينات هم سراغي از آن نداريم !
درست است كه به خاطر خيلي از مسايل ‚ اهداف عالي انسان بودن ‚ مهجور مانده ! ولي اين دوري تا به چه حد!!!!!!
اينكه انسان بخواهد با مواد مخدر و .... در عالم هپروت سير كند چه ارزشي دارد؟ خيلي ها را ديده ام كه به خاطر مصرف بيش از اندازه ي الكل ‚ كارهايي را انجام دادند كه اگر در حالت عادي از آنها خواسته مي شد انجام دهند‚ هرگز چنين نمي كردند!!!
افكار اين گونه گروهها هم كه با نام هاي مختلفي فعاليت مي كنند ( مثل: heavy metal )
جز يك سري اوهام بي ارزش چيزي نيست . اوهامي كه فقط با مواد مخدر و ...... جامه ي
عمل مي پوشد .
چرا هميشه دنبال اين افراط و تفريط ها هستيم . انگار تعادل و ميانه روي در جامعه ي ما گم شده ! چه خوب است توصيه ي حضرت علي را در باب ميانه روي در تمام امور روزمره ي زندگي را هميشه سرلوحه ي اعمالمان قرار دهيم .

واقعا چقدر انسانيت مهجور مانده !!!!!!

هیچ نظری موجود نیست: