چهارشنبه، خرداد ۰۱، ۱۳۸۱

به نام خدا
امروز در صفحه ي فارسي بي بي سي خبر جالب زير آورده شده . بخوانيد!


------------------
نويسندگان برتر جهان، دن کيشوت، رمان قرن هفدهم اسپانيا را بهترين رمانی که تاکنون نگاشته شده است، دانستند. اين نويسندگان در طبقه بندی خود، دن کيشوت را حتی بالاتر از آثار شکسپير، تولستوی و داستايوفسکی قرار دادند.
اين نويسندگان، صد کتاب برتر جهان را که در دوران و اعصار مختلف نوشته شده، معرفی کرده اند.
آنها کتاب های بوستان نوشته شيخ مصلح الدين سعدی شيرازی و مثنوی معنوی ، نوشته مولانا جلال الدين رومی را از جمله صد اثر ادبی برتر جهان دانسته اند
هزار و يک شب که طی قرون هشتم تا شانزدهم ميلادی در کشورهای ايران، هند، عراق و مصر به طبع رسيد، نيز در زمره اين صد اثر برتر شمرده شده است.
دن کيشوت که اثری طنزآميز و عاشقانه به قلم ميگوئل دو سروانتس است، در نظر سنجی از معتبرترين نويسندگان جهان، 50 درصد بيش از هر اثر ديگری رای آورد.
سلمان رشدی، نورمن ميلر و نادين گورديمر از جمله نويسندگانی بودند که نظر خود را درباره بهترين و مهم ترين رمان ها و نمايشنامه ها در تاريخ ادبيات ابراز کردند.
کتاب های بوستان نوشته شيخ مصلح الدين سعدی شيرازی، مثنوی معنوی ، نوشته مولانا جلال الدين رومی و هزار و يکشب نيز از جمله صد اثر ادبی برتر جهان معرفی شده اند
شکسپير، کافکا و تولستوی هر يک سه کتاب و فالکنر، فلوبرت، گارسيا مارکز، هومر، توماس مان و ويرجينيا وولف هر کدام با دو اثر در اين فهرست حضور دارند.
اين نظرسنجی از سوی "باشگاه های کتاب نروژ" به منظور تشويق ادبيات کلاسيک در تلويزيون، سينما و بازی های کامپيوتری انجام شد.

هیچ نظری موجود نیست: