دوشنبه، خرداد ۱۳، ۱۳۸۱

به نام خدا

نمي دونم شما هم مسابقات جام جهاني رو دنبال مي كنيد يا نه ! اگه دنبال مي كنيد آقاي “ ناصر عزتي”
يك وبلاگ درست كرده كه اخبار ورزشي رو در اون درج مي كنه كه البته به خاطر رويداد مهم جام جهاني فوتبال‚ فعلا بيشتر به اون پرداخته شده. خلاصه اينكه مي تونيد از آدرس زير به اين وبلاگ دست رسي داشته باشيد:
http://varzesh.blogspot.com



حدود پنجاه روز پيش دو تا كتاب خريدم تا با خوندن اون كتابها هر چند دقايقي كوتاه ‚ از همه چي به دور باشم . يكي از اون كتابها ‚ كتاب ” صد سال تنهايي “ بود كه “ گابريل گارسيا ماركز “ نوشته. از اين كتاب خيلي تعريف و تمجيد شنيده بودم براي همين هم خريدمش . اين كتاب جايزه ي ادبي نوبل رو در سال 1982 دريافت كرده بود .همين جايزه من رو بيشتر راغب كرده بود تا اون رو تهيه كنم !
راستش چند وقتي بود كه كتاب رو آخر شب با اشتياق مي خوندم . درباره ي يك دهكده بود كه از همه چي بدور بودش وبعد كم كم توسعه پيدا مي كنه و وارد جنگ مي شه و............
بگذريم ‚ چون خود من هم تمام اون رو نخوندم . چون خيلي اسامي عجيب و غريبي داشت و كلا فضاي داستان خيلي فضاي سردي بود. من هم گذاشتمش كنار!!!!
اما كتاب دوم ‚ “ انجيل عيسي مسيح(ع) “ بود . حتما در ميدان انقلاب با اين فروشنده هاي دوره گرد بر خورديد كه انجيل مي فروشن . (آخه كتاب به صورت غير قانوني چاپ ميشه ‚ اينكه چرا ممنوعه هم بماند!)
اگر چه اين رو هم‚ فقط به صورت گذري خوندم ‚ ولي برام جالب بود .
نمي دونم چرا ما هميشه كوركورانه فقط تقليد مي كنيم ! حتما مي پرسيد يعني چي؟ الان مي گم. چند روز بعد از تهيه ي اين كتاب در جمعي بودم . من هم گفتم كه كتاب انجيل رو خريدم . عكس العمل بعضي ها واقعا جالب بود . از گفتن اين حرف پشيمون شدم ولي كار از كار گذشته بود . يكي دو نفر با ديده ي تحقير نگام مي كردن !! نمي دونم اينكه بدونيم اديان ديگه چي مي گن كجاش اشتباه هست؟ تا من انجيل ‚ تورات ‚ زبور و... رو نبينم چطور مي تونم قرآن رو بفهمم؟ چطور مي تونم مسلمون آگاهي بشم؟ مثل همون قضيه ي سلمان رشدي! خيلي ها فقط الكي شلوغش كردن ‚ يعني اصلا كتاب رو نخوندن ولي........
فقط دكتر مهاجراني بود كه نقدي بر كتاب نوشت البته بعد از مطالعه ي دقيق كتاب و بعد نقدي محكم و با آگاهي كامل!!
من مطمئن هستم خيلي از ما (شايد همه ي ما)اگر در هر كشوري با هر ديني به دنيا ميومديم حتما دين و ايين ما فرق داشت ! چون بيشتر ما فقط دنباله رو پدر مادر مان هستيم وبه نوعي دين و آيين آنها را به ارث
مي بريم!!!! شما اين طور فكر نمي كنيد؟

شاد باشيد

هیچ نظری موجود نیست: